Přednáška o holocaustu dala podnět k zadání samostatné práce žákům 9. tříd. Každý měl volnou ruku k napsání libovolného počtu stránek o tomto období.
Většina žáků se okrajově soustředila na chronologický průřez dějinami židovského národa, zvyklosti, kulturu, společenská specifika. Postupně přecházeli k nástupu fašismu v Německu a věnovali se holocaustu. Popsali protižidovské zákony, křišťálovou noc, akce proti Židům, vznik ghett, deportace do koncentračních táborů, formy boje proti nacistům a popírání holocaustu.
Zajímavé téma a dramatické osudy dávaly tušit, že se v pracích objeví méně známé nebo opomíjené skutečnosti. Zmiňme alespoň dvě z mnohých. Například statečnou Polku Irenu Sendler, která zachránila z varšavského ghetta stovky dětí, když je převážela ukryté v zadní části automobilu. Nebo jednu drobnost, jež vypovídá o nás. Holocaust se odehrával v protektorátu pod dohledem okupační správy s účastí českých úřadů a až na vzácné výjimky bez odporu obyvatel.
Hodnocení bylo zaměřeno na způsob zpracování, obsah, rozsah, návaznost, uvedení pramenů a závěrečné shrnutí.
A kdo vypracoval zdařilé práce? Z 9. A byli úspěšní Michal Brůžek, Jan Doležal, Vladimír Havelka, Vlastimil Havrlant, Ladislav Koranda, Vladimír Kubát, Jan Stránský, Pavel Tlamsa, Jakub Váňa, Jana Frojdová, Michaela Hebíková, Marie Kanděrová, Kristýna Kovárnová, Monika Pavlová, Nikola Schwarzová a Kateřina Votrubová, z 9. B si nejlépe vedli Adam Odvárka, Adéla Čurdová a Tomáš Vicek.
Jan Sluka
Základní škola Borovany
Základní škola Borovany
sekretariát:
+420 387 932 111
školní jídelna:
+420 387 932 142
Základní škola Borovany