Je program zaměřený na vzdělávání o lese.
Cílem projektu je přiblížit dětem přitažlivou formou les jako ekosystém, ve kterém je vše propojeno vzájemnými vazbami.
Environmentální výchova má na naší škole už dlouho své pevné místo a je zařazována do všech vyučovacích předmětů.
Cílem projektu je pochopení významu lesa v krajině pro život člověka a vedení žáků k aktivní ochraně přírody. Snahou všech vyučujících 1. – 5. ročníku je naučit žáky pozorovat přírodu, využívat přírodní materiál a naučit je týmové práci a spolupráci.
Projekt budeme realizovat v období od září 2013 do května 2014. V průběhu využijeme i výukové pomůcky a programy ekologického sdružení Cassiopea. Jako náplň projektu jsme připravili tyto náměty:
V PRVOUCE, PŘÍRODOVĚDĚ A VLASTIVĚDĚ
V PRACOVNÍCH ČINNOSTECH A VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ
V HUDEBNÍ VÝCHOVĚ využijeme
V ČESKÉM JAZYCE
V MATEMATICE
V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA
Během celého období žáci aktivně využijí internet, encyklopedie, obrazový materiál, názorné pomůcky, výukové filmy a odborné časopisy. V zimním období využijeme spolupráce s ekologickým sdružením Cassiopea – výukové programy a pomůcky.
Na závěr si žáci 5. tříd připraví soutěž pro mladší spolužáky.
Smyslem celého projektu je rozvíjení základních dovedností, spolupráce, komunikace, přínos vědomostí. Utváření pozitivního postoje k sobě samému, k druhým i k přírodě. Projekt rovněž povede k rozvoji disciplinovanosti a samostatnosti, motivuje k ohleduplnosti a ochotě pomáhat. Prohloubí též základní vědomosti nezbytné k pochopení přírodních souvislostí.
Program směřuje k uvědomování si podmínek života a možnosti jejich ohrožování a umožní pochopit vlastní odpovědnost ve vztahu k životnímu prostředí. Přispívá k vnímání života jako nejvyšší hodnoty a napomáhá k vnímavému a citlivému přístupu k přírodě.
Celý projekt vede k uvědomování si hodnoty vlastního života, svobodné volby a odpovědnosti za jejich naplnění.
Základní škola Borovany
Základní škola Borovany
sekretariát:
+420 387 932 111
školní jídelna:
+420 387 932 142
Základní škola Borovany