Projekt 1. stupně ZŠ pro školní rok 2012-2013
Děti mají zvířata rádi. Povídají si a předávají chovatelské zkušenosti o svých domácích mazlíčcích.
Chtějí se mnoho dozvědět i ze života ostatních živočichů.
Cílem projektu je vytváření pozitivního vztahu k přírodě.
Program je zaměřený na získávání nových poznatků o zvířatech domácích, hospodářských, volně žijících i exotických. Zahrnuje i ochranu zvířat a správné chování k nim s nezbytnou opatrností.
Zahájení projektu 4. října na Mezinárodní den zvířat předcházela přírodovědná vycházka do Trocnova.
Realizace v jednotlivých předmětech:
Český jazyk
Hláska, slabika, slovo.
Vytváření větných celků a čtení jednoduchých vět o zvířatech.
Čtení jako zdroj informací.
Předpona a přípona ke kořenu slova.
Vyhledávání vyjmenovaných a příbuzných slov k tématice o zvířatech.
Můj domácí mazlíček – popis zvířete.
Čtení bajek, pohádek o zvířatech a následné vyprávění a dramatizace pohádek.
Zvířecí hrdina v literárních dílech.
Odvozování přídavných jmen z podstatných jmen označujících zvířata – přídavná jména měkká.
Anglický jazyk
Animal quiz (Who Am I ?)
Práce se slovníkem – rozšiřování slovní zásoby o zvířatech.
Matematika
Vytváření souborů prvků.
Numerace, porovnávání, počítání předmětů z obrázků se zvířátky.
Řešení slovních úloh zaměřených na svět zvířat.
Jednotky délky, hmotnosti a rychlosti.
Sčítání a odčítání s názorem.
Informatika
Vyhledávání informací na internetu.
Prvouka, přírodověda a vlastivěda
Domácí zvířata – poznávání a pojmenování zvířat a mláďat, přínos pro člověka.
Sledování zvířat, ptáků, žížal, housenek aj. na zahradě, v parku nebo na plánovaných vycházkách.
Význam ochrany přírody.
Ochrana zdraví člověka (klíště, jedovatý had, hmyz).
Potravní řetězec.
Druhy zvířat v jednotlivých podnebných pásech Evropy.
Výtvarná výchova
Kreslení a malování zvířat.
Jak bydlí zvířata – vystřihování, lepení a práce s různými výtvarnými materiály.
Třídní a školní výtvarné soutěže (Chameleon ve 4. B, Zvířátko z pohádky 1. – 5. roč.)
Hudební výchova
Kdo zná více písní o zvířatech – třídní soutěže.
Tematické hry: napodobování zvuků, hra s tóny, zvuky zvířátek při melodizaci a rytmizaci textů.
Rozlišování podle zvuků, pohybová improvizace.
Poslech hudebních děl a lidových písní.
Nácvik nových písní o zvířátkách.
Tělesná výchova
Hry zaměřené na zvyšování fyzické zdatnosti, vytrvalosti, obratnosti a rovnováhy.
Hry v přírodě – vnímání vedlejších podnětů a orientace.
Hra na kočku a na myš, opičí dráha, rybičky…
Pracovní činnosti
Modelování zvířat z plastelíny a hlíny.
Sádrové otisky zvířecích stop v zimní přírodě (význam sněhu pro živočichy).
Výroba krmítek.
Zvířata nás budou na 1. stupni provázet v průběhu celého školního roku. Program zahrnuje vycházky, exkurze, pozorování a přímý kontakt se zvířaty:
Podzimní přírodovědná vycházka
Výlov rybníka
Zimní pozorování ptáků, veverek aj. zvířat u krmítka a krmelce
Dravci
Význam a výcvik policejních a asistenčních psů
Seznámení se životem daňků
Beseda s pracovníky Lesů ČR
Prohlídka farmy a život hospodářských zvířat
Cassiopeia – využití výukových programů
ZOO seznámení se životem cizokrajných zvířat
Základní škola Borovany
Základní škola Borovany
sekretariát:
+420 387 932 111
školní jídelna:
+420 387 932 142
Základní škola Borovany